Jump to content

Összenőttünk a telefonnal

2014. 11. 04. 10:46

Egy tanulmány nemrégiben sokkoló adatokat közölt mobilozási szokásainkkal kapcsolatban. Sokkal jobban hozzánk nőtt a mobilunk, mint hittük.

Tudták, hogy átlagosan 1 méternél távolabb nem megyünk a mobilunktól? Amitől pedig az állunk is leesett: hamarabb észrevesszük, ha a mobilunkat hagyjuk el, mint ha a pénztárcánkat. Mindössze 20 perc kell ahhoz, hogy észrevegyük, hogy nincs nálunk az okostelefon, míg több, mint 2 óra alatt figyelünk fel pénztárcánk hiányára.

A Föld népességének már több, mint 70%-a rendelkezik mobiltelefonnal, negyedük pedig még a fürdőszobába is magával viszi. Az okostelefon egyre inkább hozzánk nő, mindenhová cipeljük magunkkal, még az ágyba is. Ez viszont köztudottan hozzájárul a nyugtalan alváshoz, és nem véletlenül ébredünk fáradtan, ha elalvás előtt a legutolsó dolog amivel foglalkozunk, az okostelefon.

Naponta átlagosan negyvenszer csekkoljuk le, érkezett-e üzenet vagy értesítés a mobilunkra, vagy csak megszokásból ellenőrizzük. És ami a legmeglepőbb, legtöbbet otthon használjuk a mobilt, egy olyan helyen, ahol valójában semmi sem indokolná a gyakori használatot. Ezután leggyakrabban az üres perceinkben mobilozunk, vagy akkor, ha nagyon unatkozunk. Ezek a leggyakoribb esetek, de tulajdonképpen állandóan a közelünkben van az okostelefon. Mobilozunk munkába menet, a munkahelyen, vásárlás vagy tévézés közben. Állandóan a kezünkben van.

Egyes becslések szerint a mobilon keresztüli kereskedelem és a pénzügyi tranzakciók hatalmas méreteket fognak ölteni, 2018-ra várhatóan elérik a 280 milliárd dollárt (vagyis egy felfoghatatlan összeget, megközelítőleg 68.200 milliárd forintot). Ami végülis nem is olyan hihetetlen, ha belegondolunk, hogy ma már rengeteg dolgot intézünk mobilról: a bevásárlást, parkolást, rendelést és fizetést.

Számos szakember szerint egyértelműen a mobilfizetésé a jövő, mert érintés nélkül, vagy akár egy QR-kóddal fizethetünk gyorsan és egyszerűen. Már hazánkban is elérhetőek a kényelmes fizetést segítő mobilapplikációk, mint például az Erste vagy OTP bank megoldásai, amelyeket egyébként a világon egyre inkább ismertté váló magyar Cellum fejlesztett. A mobilfizetés jelentőségét az Apple is felismerte, már csak az a kérdés, hazánkban mikor válik ez elérhetővé az „alma” tulajdonosok számára.

 

www.huffingtonpost.com

Fotó: www.frugal-cafe.com