Jump to content

Másnak halljuk és hisszük, pedig a miénk

2018. 05. 25. 19:00

A hangzatos márkanevek már önmagukban eladják a terméket. Az idegenül hangzó márkanevek azt sejtetik, hogy nincs is köze országunkhoz. Meg fogsz lepődni.

Dorko

Talán azok közé tartozol, aki képes a márkát megfizetni, mert azt vallod, hogy a külföldi az minőségibb és így strapabíróbb is. Inkább kifizetsz nagyobb összeget egy-egy termékért, csak hogy megbízhatóbb árut vásárolj. Ez utóbbi jogos koncepció, de tudod, hogy mi rejtőzik egy-egy márka mögött?

Ennyit tesz a névválasztás, máris másnak tituláljuk, mint ami. Könnyen lehet, hogy a ruhatáradat is színesíti néhány olyan termék, amelynek eredetét nem ismered, de annyi biztosra veszel, hogy nem magyar. Ami márkás, divatos, az nem lehet magyar. A magyar márkához az olcsóbbat és talán a kevésbé minőségit társítjuk.

Külföldi hangzás, magyar minőség
Ha azt mondjuk, hogy Tisza cipő, akkor mindenki tudja, hogy egy magyar cipőmárkáról van szó, hiszen a Tisza árulkodó. A Dorko ezzel szemben már kicsit nagyobb kétségeket ébreszthet bennünk. A tornacipőt ugyan szoktuk így nevezni, és volt is ilyen magyar cipő, de már megszűnt, vagy mégsem? A Dorko újra felélesztett és márkás cipőket gyártó cég.
A kínai áruházakban jelentek meg a Wink cipők, emiatt sokan azt hitték, hogy kínai termékeket forgalmazó cipőmárkáról van szó. Ebből már sejtheted, hogy a Wink igazából magyar márka.
A Retro Jeans és a Thomas Jeans is magyar márkák, noha hangzásuk és kampányaik nemzetközi szintűek. A Devergo eredetileg olasz cég volt, de magyar tulajdonba került a márka.
A mai napig kapható néhány márkákért már a 90-es években is megőrültünk. Azt hittünk és még ma is hihetik sokan, hogy márkás külföldi terméket vásárolnak, pedig valójában csupa magyar. Feltétlenül meg kell említenünk a Budmilt, amelyet ugyancsak külföldinek gondolunk, pedig jobb, ha beletörődünk, hogy a Budmil igenis magyar. A lányok körében volt ismertebb és kedveltebb a Mayo Chix és a Keyo Paris, amely márkák nevükben is egzotikumot hordoznak. Termékeik drágábbak, de a minőség megér ennyit.
A leginkább túrázók körében ismert Sherpa márka az, amelyről következtetni lehet arra, hogy milyen árucikket kínál a vásárlóknak, de az elnevezésből és még a cég honlapjának elérhetősége is nemzetközi üzletre utal (philosophyofsherpa.com). Éppen ezért nagyon sokan nem is sejtik, hogy magyar eredetű cégről van szó.
Ahogyan az RP Outdoor is magyar és a Fundago, az ugyancsak sportruházatban jeleskedő márka mögött is külföldi céget sejthetünk, pedig a cég mögött is magyarok (is) húzódnak.

Ha még ennyi külföldinek tűnő, de valójában magyar cég nem lett volna elég, akkor felsorolunk még néhányat, amely ismert lehet számodra is. Ha meglátod ezeket a termékeket, gondolj arra, hogy hazai cégről és termékről van szó, de sokkal kelendőbbek akkor, ha külföldinek hiszik. Magyar a Saxoo London, a Sugarbird, a Persona, A Jeans Club, az Agressor, a G. Gecco, a Magenta, a Heavy Tools, a Cassone, az Enzo és a Gepida (kerékpár) márkák is.  

További érdekességekért kérjük, keressétek fel Facebook oldalunkat!

(Forrás: marmalade.co.hu | képek: budmil.eu, design.hu, retaildesignblog.net)