Jump to content

Rendszeresen zaklatják a felszolgálókat

2014. 10. 11. 12:17

A felszolgálók mintegy 80 százalékát zaklatták munkakörükből kifolyólag. Az ok pedig a borravaló. Néhány vendég úgy gondolja, hogy „nagyvonalúságát” jutalmazni kell.

A pincérek jövedelmének jelentős százalékát teszi ki a borravaló, ami tulajdonképpen idegen emberek jóindulatán múlik, ezért igyekeznek megkedveltetni magukat a vendégekkel. Ezt a kedvességet sokan félreértelmezik, és olyan jelzés(eke)t tulajdonítanak neki, ami túlmutat a vendég-felszolgáló viszonyon.

A másik félrevezető tényező a főnökök viselkedése és elvárásai. Sok menedzser nem hogy elvárná, de kerek perec megköveteli, hogy alkalmazottai szexi vagy sokat sejtető öltözetben szolgálják ki a vendégeket – alkalomadtán flörtölve is velük – így próbálva kialakítani egy törzsvendégi kört. Ezáltal előfordulhat, hogy a felszolgálók gyakran találkoznak ugyanazokkal a vendégekkel, akik persze egyre közvetlenebbül viselkednek velük. A vendéglátóiparban viszont számtalan példa van arra is, hogy az alkalmazottak kettős terrornak vannak kitéve: egyfelől a vendégek, másfelől pedig a főnökök részéről.

Érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen mértékű kiszolgáltatottság mellett beszélhetünk szexuális zaklatásról? 1-2%? Vagy netán 20-30? Esetleg 80%? Az a helyzet, hogy ha valaki már egy kicsit is kiszolgáltatottnak érzi magát egy helyzetben, felmerül a gyanú, hogy az illető az esetek nagy részében zaklatásnak van/lesz kitéve.

Aki esetleg azt hinné, hogy a kihívó öltözet az, ami kieszközli a zaklatásokat, az nagyot téved. Egy lány nemrégiben Facebook-on osztotta meg, hogyan érte őt szexuális zaklatás egy vendég részéről. Nem viselt rövid szoknyát, vagy mélyen dekoltált fölsőt. Aznap egy farmert vett föl és egy laza pólót.

De úgy gondolom, hogy egy ilyen helyzetben nem az áldozat viselkedésében kell a hibát keresni.

 

via www.huffingtonpost.com

(Fotó: www.medicaldaily.com)