Jump to content

Dübörög a reklám az Oscaron

2014. 03. 05. 08:42

Az Oscar-gáláról már ezernyi hír látott napvilágot, de a csillogó ruhákon, díjazottakon és emlékezetes eseményeken túl másra is figyelmesek lehettünk.

Az Oscar-díjátadó remek alkalom a cégek árbevételének növelésére. A gála nézettsége az égig ér, ezért a cégeknek mélyen a zsebükbe kell nyúlni, ha a díjátadó reklámszüneteiben szeretnék levetíteni hirdetéseiket. Nem volt ez másképp a Samsung esetében sem, aminek egy elég súlyos összeget, összesen 20 millió dollárt (megközelítőleg 5 milliárd forintot) kellett leszurkolnia az Oscar szüneteiben leadott reklámokért.

Azonban egy ekkora összegért a megállapodás mást is tartalmazott. A show-t vezető Ellen DeGeneres egy Samsung okostelefonnal poénkodott a közvetítés alatt, Bradley Coopernek pedig szintén egy Sansung Galaxy típusú mobiltelefont adott az időközben már híressé vált csoportselfie készítéséhez.

De a spontánnak ható fotózkodás nem volt véletlen. A Samsung megállapodott az Oscart közvetítő csatornával, az ABC-vel, hogy az időnként csempéssze be a készüléket a műsorba a közvetítés során. Így a műsorvezető és a show készítői is kaptak néhány okostelefont az adás idejére és a próbák alatt, a biztonság kedvéért.

A termékelhelyezés már régi üzleti fogás a televíziózás történetében, viszont az elmúlt években egyre népszerűbb marketingfogássá vált. Ugyanakkor bevett szokás, hogy a kereskedelmi tévék lefoglalnak egy „privát helyet” a termékmegjelenítésre, a legtöbbet fizető hirdető számára. A Samsung az öt perces reklámidejével az Oscar-gála legnagyobb szponzora volt az idei évben. Bár a Samsung nem nyilatkozott az ABC csatornával kötött üzlet részleteit illetően, egy szakértő szerint fél perces reklámidőért cserébe csaknem 1,8 millió dollárt fizetett az elektronikai cég. Ez azt jelenti, hogy idén majdnem 20 millió dollárt költött termékei reklámozására a Samsung az Oscar műsoridejében. Összehasonlításképp: a cég 2009 és 2013 között 24 millió dollárnyi reklámot vásárolt magának a Oscar-gála reklámszüneteiben összesen.

A házigazda, Ellen DeGeneres a Twitteren közzétette a róla készült fotót, aminek következtében 3 millió felhasználó osztotta meg a fényképet, a Samsung pedig kb. 900 említést kapott percenként az interneten.

A szórakoztatás és a marketing közötti határ elmosódásával a termékmegjelenítés célja könnyen a visszájára sülhet el, ugyanis a szakértők szerint ez sokszor negatívan is lecsapódhat a vásárlók szemében. Néhány panaszt már el is könyvelhetett a Samsung, eddig a „selfie”-vel kapcsolatos hozzászólók 23%-a volt pozitív, 69%-a semleges, míg 8% negatívan nyilvánult meg.

 

online.wsj.com

(Fotó: news.geliyoo.com, dailydot.com, www.emirates247.com)