Végre valamiben megelőztük az angolokat, mert az új dizájn lehetővé teszi, hogy – a mi 4-es metrónkhoz hasonlóan -, az utasok végiggyalogolhassanak a vonat teljes hosszán. Mindez rengeteg helyet felszabadít, amelyet eddig a kocsik csatlakozására fordítottak. A szerelvények ajtói mind egyenlő elosztást kaptak a kocsik oldalán, és kétszer olyan szélesek, mint az eddigiek, ami kétszer olyan gyors ki- és beszállást eredményez majd. A britek végre elfelejthetik a híres „Mind the gap!” (Vigyázz a résre!) utasítást, mert a kocsik jóval rugalmasabbak, és így sokkal közelebb állnak majd meg a platform széléhez.
Lesznek kisebb újítások is, például színes LED-fények jelzik majd az ajtók oldalán, hogy van-e még idő felszállni, vagy záródnak az ajtók. Továbbá a szerelvények összes hirdetése digitális képernyőn lesz látható a nyomtatott helyett, és az összes kocsiban légkondicionáló biztosítja a megfelelő hőmérsékletet. Egy másik újítás, hogy az összes szerelvényen ingyen lehet majd wifizni, és talán az egyik legfontosabb nóvum, hogy bár személyzet fogja átlátni a rendszert, a kocsik maguk automatikusan fognak menni. (Erre egyébként a mi 4-es metrónk is képes, s azt ígérik, egyéves tesztidő után nálunk is vezető nélkül közlekednek majd a legfiatalabb szerelvények).
A fejlesztések mindenképp hasznára válnak majd a londoniaknak, de az igazán fontos újítás az a külső, mivel a kocsik úgy néznek ki, mintha a jövőből érkeztek volna. Az egyetlen elem, amely a jelenlegi szerelvényekre emlékeztetni fog, az üléshuzatok.
Nézd meg magad is:
(Forrás és fotó: theverge.com)