Jump to content

Két napig ingyen utazhatunk a 4-es metrón

2014. 03. 25. 13:06

Úgy tűnik, már szinte semmi sem mentheti meg Budapestet a 4-es metró elindulásától. Az ünnepélyes menetindulás március 28. péntekre van kitűzve, amely a főváros eddig sosem látott forgalomátszervezésével is jár.

A 2004 óta folyó, 450 milliárd forintos építkezés gyümölcseként végre elkészült a 7,5 kilométer hosszú, 5,2 széles alagút, amely 10 vadonatúj, dizájnos állomásból áll. Az ígéretek szerint a 4-es metró vonalán a legújabb Alstom metrók közlekednek majd, szerelvényei 4 kocsisak, 80 méter hosszúak, teljesen végigjárhatók és nem vicc, de a tervek szerint vezető nélkül közlekednek majd. Ez persze elég merész vállalkozásnak tűnik, ezért az első egy évben még lesz a metrókban vezetőfülke, illetve egy felügyelő is tartózkodni fog a szerelvényeken, bár vezetni már valóban nem ő fog. Ha a terv működőképesnek bizonyul, akkor az Alstom szakemberei egy év elteltével kiszerelik majd a vezetőfülkéket, illetve az utasteret elválasztó falat. Ez amellett, hogy az alagút két vége felé is szabad kilátást biztosít majd az utasoknak, a számítógépes irányítás miatt pontosabb és megbízhatóbb is lesz.

A most elkészülő szakasz állomásai a következők lesznek: Kelenföld vasútállomás – Bikás park – Újbuda-központ – Móricz Zsigmond körtér – Szent Gellért tér (fotónkon) – Fővám tér – Kálvin tér – Rákóczi tér – II. János Pál pápa tér és Keleti pályaudvar. Az állomások között akadnak egészen letisztultak, vannak, ahol természetes fény szűrődik be, és olyannal is találkozhatunk majd, amelyet mintha hallucinogén kígyóbőrrel vonták volna be, de színes kockákkal díszített peronnal is találkozhatunk már pénteken.

A tíz állomásból kettőt máris is jelöltek az Architizer.com A+Popular Choice Awards nemzetközi pályázatán, így a Fővám és a Szent Gellért téri megálló nagy esélyes a busz és vasúti megállók kategória fődíjának elnyerésére. Az állomások közötti, neten folyó közönségszavazás eredményét is a pénteki induláskor fogjuk megtudni.

A 4-es metró miatt bekövetkező felszíni forgalomváltozásokról itt lehet többet megtudni: www.bkk.hu/m4/

(fotó: duocolor.blog.hu)