Jump to content

Az intelligens nők gyakrabban nyúlnak a pohár után

2016. 12. 02. 20:01

A London School of Economics kutatása arra világított rá, hogy a diplomás nők gyakrabban néznek az üveg fenekére, mint az alacsonyabb végzettségű hölgyek. Az indok? Nem a marketingben, sőt nem is a társadalmi nyomásban keresendő.

A London School of Economics arra kereste a választ, hogy vajon összefüggés van-e az alkoholfogyasztási szokások és az iskolai végzettség között. Hogy a feltételezett összefüggés kiderüljön az egyetem száz, 39 éves nőt vont be a kutatásba, akik életpályáját nyomon követték.

A résztvevő leányzók közül mindenki 1970-ben született, azonos hónapban, azonos héten, így teljesen egyenlő esélyekkel indult mindegyikőjük, nem volt senki, aki fiatalabb vagy idősebb lett volna a kutatás során. Az eredményeket a szakértők egy tanulmányban összegezték, amelyben beszámoltak arról, hogy feltételezésük beigazolódott: a magasan iskolázott nők kétszer gyakrabban fogyasztottak alkohol, mint aluliskolázott társaik. A jelenség egyébként nem csak a nők körében tapasztalható, noha esetükben a különbség nem olyan szembetűnő, mint a gyengébbik nem esetében.

Az alkoholfogyasztási szokásokra az iskolázottságon túl a gyermekkori teljesítési kényszer is hatást gyakorol. A kutatás arra is kitért, hogy akik gyerekként ki voltak téve a szülő elvárásnak, már ami a jó tanulmányi eredményt illeti, azok felnőttként gyakrabban italoznak.

„A diplomás, iskolázott nők nagyobb valószínűséggel fogyasztanak alkoholt nap mint nap, és gyakrabban is jelentkeznek problémák a mértéktartással. Esetükben megsokszorozódik az alkoholizmusra való hajlam felbukkanása”- mondta Francesca Borgonovi és Maria Huerta, a tanulmány szerzőpárosa.

A kutatók az összefüggés bizonyítása mellett a miértekre is több lehetséges válasszal rukkoltak elő. A vizsgálódás szerint az intelligens nők gyakoribb és nagyobb méretet öltő italozási szokásaira van magyarázat, mégpedig a magasabb iskolázottság jobb munkahelyet biztosít, főként a férfiak uralta pozíciókban.

A férfiak dominálta közegben az ivás hozzátartozik a mindennapokhoz, de szintén hatással van az alkoholfogyasztási szokásra a társadalmi státusz is. A középosztálybeli családból származó nők szülei is gyakrabban ragadtak poharat, és azért mostanság vannak olyan célzott reklámok, amik ezt a típust célozzák meg. De számottevően inkább a munkával és a pozícióval járó szokások hatnak a megnövekedett alkoholfogyasztásra.

 

 

(Forrás: marmalade.hu | Fotó: pexels.com)