Jump to content

A vezetés mumusai – 2. rész

2016. 08. 31. 17:00

A munka, a munkahely nagy kincs abban a világban, amikor nagyon sokan várnak valamilyen lehetőségre. Tudjuk ezt jól, de ha a felettesünk megkeseríti a mindennapjainkat, ha gyomorgörccsel indulunk dolgozni, nagyon rossz. Hogy viselkedj a főnököddel?

Azzal a fajta főnökkel nagyon nehéz dolgozni, aki az alkalmazottaira robotként tekint. Csak a bevétel érdekli, állandóan statisztikákat készít, és azok eredményeit összevetve hajtja embereit. Egyáltalán nem, vagyis csak a szükségesre lecsökkentve kommunikál embereivel. Az ilyen főnökkel nehéz bánni, hiszen nem ilyenek vagyunk alapjában véve. Ebbe a ridegségbe kell belecsempészni néhány kedves gesztust, amely előbb vagy utóbb megtöri azt. Alkalomadtán, de nem erőltetve egy kedves hangvételű beszélgetés sokat lendíthet a kapcsolaton.

A rossz főnökök egyik típusa az, amelyik nemcsak hogy figyeli a keze alá tartozó alkalmazottak minden mozzanatát, de jól dolgozni sem tudnak. Nemcsak a munka végeredményébe kötnek bele, hanem annak metódusaiba. Ha valaki valamit nem úgy csinál, ahogyan az a saját elképzelésében él, akkor beleszól, kötözködik. Ha jogos a megrovás, akkor az alkalmazott is belátja, hogy helyre kell hoznia azt, amit elrontott. Ám ha igazságtalanul, állandó kötözködéssel kell szembenéznie, az ugyancsak kihat a munkavégzésére, és egyáltalán nem pozitív irányban. Lehangolt, stresszes és frusztrált lesz. Alkalmazottként tudakoljuk meg, hogy milyen az a munkavégzés, amely a főnök számára ideális. Ha a célunk az, hogy megmaradjunk az adott helyen, akkor próbáljunk alkalmazkodni a főnökhöz. Ha valamiben nem vagyunk biztosak, kérdezzük meg, egyeztessük a részfeladatokat.

Egy cégnél, vállalkozásnál, intézménynél kialakulhat olyan helyzet, hogy a vezetői pozícióba hirtelen kerül egy ember. A kinevezés mit sem ér, ha azzal nem tud mit kezdeni, mert egyáltalán nem látja át a cég struktúráját, vagy netán megfelelő végzettsége sincs. A vezetése alatt dolgozó alkalmazottak szakértelme az, amely a céget működteti. Az ő szaktudásukra, információjára van utalva a hirtelen jött főnök. A vezetői poszt a magasabb, mindenki tőle várja az utasítást, azonban ilyen helyzetben ez nem működik. Jó munkatársként ne hátráltassuk a vezetőt, hogy megtartjuk magunknak a tudást, mert azzal hátráltatjuk az egész céget, állásunkat, fizetésünket. Alkalmazottként nekünk kell bevezetni a vezetőt a munkafolyamatokba. Ezzel az emberi hozzáállással a céget is megmenthetjük, és a főnök szövetségesére lel bennünk.

(Forrás: potentialmatters.co.uk, careerealism.com, whatshouldwecallme.tumblr.com/képek)