Jump to content

Az egyetlen szó, amit a főnöknek mondania kell

2014. 03. 05. 11:22

Mi lehet az az egyetlen szó, ami jelentősen javítja a főnök-beosztott viszonyt, amitől a megrendült munkahelyi bizalom helyre billen, és ami a legjobban motiválhatja beosztottainkat? Bizony, nem a ’kérem’, és nem is a ’köszönöm’!

A Charter Intézet friss kutatása szerint az Egyesült Királyságban dolgozó alkamazottak harmada főnökükkel való viszonyát bizalmatlannak tartja. –számol be róla a BBC. A Forum Corp, egy bosztoni ügynökség pedig azt találta, hogy a beosztottak harmada az utóbbi időben kevésbé bízik munkáltatóiban, mint korábban tette. A kutatásban szereplő vezetők 43%-a szintén bizalomvesztésről számolt be. A válaszadók egy része azonban kifejtette, sokkal jobban bízna munkatársaiban, ha azok időnként beismernék hibáikat.

-Azáltal, hogy a vezetők elismerik, ha hibáztak és elfogadják, hogy ők sem tévedhetetlenek, mások számára is megkönnyítik, hogy a saját tévedéseikről beszéljenek. –mondta Dennis Reina, a Reina Trust Building Institute tanácsadó cég elnöke.

Sok alkalmazott úgy gondolja, vezetőik nem vállalnak felelősséget baklövéseikért, ráadásul a megkérdezettek 19%-a úgy érezte, megbánást sem mutatnak egyáltalán. Ennek megítélésében azonban úgy tűnik, éles ellentétek feszülnek a ranglétra egyes fokai között. A főnökök 87%-a azt vallotta, gyakran kér bocsánatot. Amennyiben ezt mégsem tennék, az azért van, mert nem akarnak mások előtt gyengének, vagy hozzá nem értőnek tűnni.

Ha egy vezető hibát követ el, mint például learatja mások babérjait, vagy nem mond igazat, ám elmulasztja ezt utólag beismerni, az nagy mértékben aláássa a beosztottjaival való bizalmi viszonyt, - mondta Andrew Graham, a Forum vezérigazgatója. – Ez még akkor is így van, ha nem maga az incidens áldozata, hanem egy másik munkatárs veszi észre a turpisságot. Természetesen nem kell minden apró-cseprő hibáért sajnálkoznunk, csak azon esetekben, aminek üzleti szempontból valóban negatív következményei lettek. Tisztán, őszintén, de tömören kérjünk bocsánatot. Miután felvállaltuk hibáinkat, és megígértük, hogy a jövőben másképp fogunk eljárni, lépjünk tovább, és ne időzzünk feleslegesen a történteknél. Csodát azonban nem várhatunk egy egyszerű bocsánatkéréstől. Ha a kapcsolat már az incidens előtt is gyanakvó volt, egy egyszerű ’sajnálom’ nem fogja ezt megváltoztatni, csak gyengének, hozzá nem értőnek tűnünk általa. Egy erenendően jó bizalmi viszonyt azonban megerősít a hiteles bocsánatkérés.

(Képbubblews)