Jump to content

Ne higgy mindennek, amit látsz!

2017. 05. 20. 17:00

A televíziót nézve, az újságokat vagy az internetet böngészve lépten-nyomon olyan hirdetésekkel találkozunk, amely a szépségünk, fiatalságunk, egészségünk, formás testünk fenntartásához, eléréséhez szükségesek.

Minden termék, amely eladó, azt sugallja a vásárló felé: vegyél meg, igazán megérem a pénzt! Ez a cél. Ahogy közeledik a fürdőruha szezonja, úgy lesznek egyre zsúfoltabbak az edzőtermek, a szoláriumok és többet költünk olyan csodaszernek minősített termékekre, amely a diétázást hatékonyabban elősegíti mindezt úgy, hogy különösebben meg sem kell mozdulunk a fogyás érdekében. A bőrünk ráncmentes és fiatalabbá válik a krémek használatával, a hajunk dúsabb, erősebb és fényesebbé lesz, mint bármikor máskor.

Nagy elhatározás szükséges ahhoz, hogy belevágjunk egy diétába. A rossz megszokásainkon, táplálkozásunkon változtatni szükséges. Még akkor is, ha fogyi bogyók bekapkodásával kívánunk megszabadulni a felesleges kilóktól. A bizalmunkat helyezzük az ilyen termékekbe, hiszen mindenhol hirdetik. Csak nem lehet rossz, ha a televízióban mutatják, és mindenkit elér a reklám. Ennyi embert csak nem akarnak átverni?!

Pontosan erre utaznak a hamis illúziót keltő termékek, és mi sorra bedőlünk ezeknek. Azt hisszük, hogy valóban létezik olyan bogyó, olyan tea, amelynek már első fogyasztása után látható jelei lesznek testünkön. És persze hisszük, hogy létezik az a maszk, amelynek egyszeri alkalmazásával megszabadulunk a bőrünket elcsúnyító mitesszerektől. Hisszük, hogy ezek a termékek valós hatóanyagot, valós eredményt hirdetnek, hiszen egy híresség adta hozzá nevét és arcát. Ha nem lenne jó az a termék, ha nem hinne benne a hirdetésen feltűnő sztár sem, akkor nem is vállalta volna a reklámot sem. És valóban igaz, hogy némelyik termék minőségi, válogatott alapanyagból összeállított, csakhogy a te esetedben mégsem azt a hatást éri el, mint sokaknál. Nos igen, egy újabb probléma. Az arckrémek megválasztása amúgy is nagyon nehéz. Magunktól nem biztos, hogy azonnal rátalálunk a megfelelőre. Ehhez kísérletezésre, krémek kipróbálására van szükség, és persze könnyen lehet, hogy sokat költünk krémekre, mire megtaláljuk a nekünk valót. Esetleg szakember segítségét is kérjük ehhez. Mindez pénzkiadással jár. Ugyancsak elcsábulunk egy olyan termék láttán, amely azt ígéri, hogy minden bőrtípusnak kiváló. Újabb nagy név, újabb híres arc, és mi megvásároljuk, bízván abba, hogy a mindenféle bőrtípusba a miénk is beletartozik. Aztán kiderül, hogy a mi bőrünkkel valami gond lehet. Talán egy új típusba tartozunk? Vagy csak a krém hirdetése ringat álomvilágban?

Miközben vásároljuk ezeket a sokszor drága és minőségi termékeket, mérgezzük szervezetünket, bőrünket. Nemhogy jót tennénk magunknak, de egyenesen ártunk. A reklámok is irreális eredményeket hirdetnek, de az ember hinni akar a csodában, az új technikai vívmányok eredményeinek, az új kombinációk alkalmazásában, és elhisszük, hogy igenis létezik az, amit a képernyőn mutatnak.

Hogy még hihetőbb és még inkább vásárlásra ösztönzőbb legyen egy kozmetikai termék, erőteljesen kijelentik, hogy illatszermentes. Az lehet, csakhogy arról nem szól a fáma, hogy mennyi más káros anyagot kevernek a termékbe. Büdös krémet ki venne?

Nem kell mindent elhinni, amit látunk. Akkor sem, ha azt számodra hiteles személy közvetíti. Ami másnak jó, neked nem biztos, hogy megfelelő.

(Forrás: marmalade.hu | treehugger.com, 3hack.net, womendialogue.com/képek)