Jump to content

Posztolj okosan

2016. 06. 25. 17:00

Azt tartja az internetes társadalom, hogy akinek nincs profilja a Facebookon, az nem is létezik. Nemcsak magánszemélyek, de hírességek, művészek, szervezetek, cégek is ugyanúgy hirdethetik magukat és szolgáltatásukat az interneten Facebook segítségével.

A Facebooknak köszönhetően egy új mérőeszköz is bekerült az internetes társadalomba, és ez a lájk. Ha valakinek tetszik egy megosztott tartalom, egy kép, egy zeneszám, egyszerűen csak megnyomja a lájk gombot, és azonnal tudtára adhatjuk másoknak véleményünket. A cégek, vállalkozások egyre több megrendelőhöz, kuncsafthoz juthatnak azáltal, hogy az oldaluk, a bejegyzéseik, a szolgáltatásuk újabb és újabb megosztását sokan látják, gondoljuk mi. Csakhogy a Facebook olyan titkos algoritmust használ, amely kiszűri azokat az ismerősöket, akikkel régen kommunikált az adott profil, így esetükben már semmi nem lesz tapasztalható abból, ami a saját oldalán zajlik.

Ha anyagi bevételt nem is remél a Facebook profil létrehozója, mindenkit jó érzéssel tölt el, ha a megosztott tartalom többek tetszését elnyeri. Ha pedig ettől több megrendelést szeretne egy cég, vállalkozás, akkor elengedhetetlen az, hogy minőségi tartalommal és folyamatosan frissítse a tartalmat. Ahhoz, hogy vonzóvá tegyük profilunkat, minden nap meg kell osztani valamit, ez alól pedig a hétvégék sem kivételek. Nem szabad azonban túlzásokba esni, ez naponta 1-3 megosztást, posztot jelent, a túl sok hír nem biztos, hogy azt célozza meg, amit el szeretnénk érni. Érdemes tehát olyan üzeneteket közzé tenni, amely pozitív hangvételű és az oldal tartalmának megfelelő.

Az sem árt, ha sűrűn vagyunk a gép közelében, vagy a telefonunkon is van Facebook, ugyanis kérdéseket tehetnek fel, amire illő minél hamarabb reagálni a gördülékeny kommunikáció érdekében.

Indíthat egy vállalkozás Facebook nyereményjátékot, amely ugyancsak több látogatót, lájkolót vonzhat. Gyakran találkozunk azonban a kamu nyereményjátékokkal, amely semmit nem ad, a lényege csak a lájkok, megosztások begyűjtése.

Mindegy, hogy magánszemély, vagy valamilyen szolgáltatást nyújtó vállalkozás indítja el Facebook oldalát, a cél az aktivitás. A minél nagyobb látogatottság érdekében ügyelni kell a megjelenített tartalom minőségére és annak tálalására is. A Facebook felülete kétélű fegyver, könnyen a visszájára sülhet el, ha nem megfelelőt és nem jól teszünk közzé.

(Forrás: huffingtonpost.ca, chartlocal.com/képek)