Jump to content

A kezdeti lelkesedés tartson ki

2016. 11. 15. 17:00

A tanév elkezdésének van némi varázsa mind a szülők, mind pedig a gyerekek számára. A kiadásokkal és beszerzésekkel járó év eleji izgalom után, az osztálytársakkal való újbóli találkozást követően is fent kell tartani a gyermek lelkesedését.

Az iskolakezdés valamennyire lázban tart minden diákot. A rutinosabb diákok azért jól tudják, hogy milyen egy tanév, de az iskolai tanulmányokat kezdő első osztályosok lelkesedésén ez még mit sem változtat. A szülők nagyban tudják segíteni gyermekeiket abban, hogy az előttük álló hosszú tanév pozitív élményt nyújtson. A lendület, az akarás szükséges ahhoz, hogy ne legyen kín az iskolába járás. Ha nyűgös reggelente a nap kezdése, az nemcsak a gyermekre hat ki, hanem a szülőkre, testvérekre is.

A tanévet több szünet szakítja meg. Éppen jókor jönnek ezek a szünetek. Egy kis lazítás a feszített tempót megtöri. A szülőknek feladatuk, hogy pozitívan álljanak az iskolához a gyerekek és ezt fent tudják tartani a tanéven keresztül. A naptári év nagy részében a gyerekek iskolába járnak. Elfáradhatnak, a napi munka, odafigyelés megterhelő kicsinek és nagynak egyaránt. Azonban az iskola színtere lehet a tanuláson kívül játéknak, ismerkedésnek, barátságok kialakulásának. A gyerekek fő tevékenysége még így is a játék a tanulás mellett. Éppen ezért délutánonként biztosítani kell, hogy az iskola után tudjon hobbijának élni, játszani. Az iskolából hazatérve legyen számára biztosítva olyan idő, amikor pihenhet. Zeneiskola, sport, mind építőjellegű, mégis egészen más tevékenység, mint a tanulás. Ha más nem, akkor egy kellemes séta hazafelé, vagy az otthonotok környékén, egy tartalmas beszélgetés, közös vacsorakészítés, kellően levezetheti a gyermekben a napi feszültséget.

Jól tudjuk, hogy még a testvérek is mennyire különböznek egymástól, vagyis minden gyermek más, ezért nem is szabad összehasonlítani senkivel. A te gyermeked egyedi, ahogy a többi is. Ezért máshogy alkalmazkodik társaihoz, az ingerekhez is. A te gyermeked lehet másképp lát dolgokat, mint az osztály legjobb tanulója. Figyelembe kell venni egyéni szintjét, igényét. Ismerni kell azt, hogy tanulmányaiban hol tart, foglalkozni érdemes amivel problémái vannak és erősíteni kell azt, amiben jó és jól is érzi magát.

Minden évfolyamnak megvannak a nehézségei, a követelményei és még számolni kell esetleges csúfolódásokkal, kiközösítéssel is. Kordában kell tartani ezt az állapotot. Nemcsak a tanulmányi eredmény nyomon követése érdekében érdemes jó kapcsolatot ápolni a gyermek tanáraival, hanem azért is, hogy rálátásunk legyen a gyermek osztályon és intézményen belüli kapcsolataira is.

(Forrás: marmalade.hu | tescoliving.com, salon.com/képek)