A Szallas.hu felmérése szerint, minden hatodik szállásadóhoz legalább havonta egyszer fordulnak valamilyen extrém kéréssel a vendégei – igaz, elég széles skálán mozog, hogy mit értenek „extrém” alatt. „Volt, ahol a törölköző, a tévé vagy a kutyának való itatótál biztosítása is szokatlannak minősült – de az ilyen esetek inkább félreértésből adódnak. Egy falusi vendégház profiljához például nem feltétlenül tartozik hozzá a jacuzzi, de azért előfordulhat, hogy valaki mégis keresi” – magyarázta a Szallas.hu ügyvezetője.
Az elmúlt évben igényelt plusz szolgáltatások többsége a felmérés szerint három nagy csoportba tartozott. Gyakran kérték a vendégek a késői szobaátvétel vagy épp a korai szobaelhagyás lehetőségét – volt, aki hajnali három órakor érkezett a vendégházhoz. Sokszor fordult elő az is, hogy el kellett fuvarozni az utazókat egy tömegközlekedési csomópontig, vagy akár a reptérre – még Somogy megyéből is. A legtöbb kérés azonban valamilyen különleges alkalomhoz kapcsolódott, például születésnapi tortát kellett vinni az ünnepeltnek, vagy épp rózsaszirmokkal teleszórni a szobát egy eljegyzés előtt. A szállásadók általában szívesen segítenek, bár sokszor kell talpraesettnek lenniük: volt olyan, aki télvíz idején mezei virágokkal akarta megkérni szíve választottját, más élő nyulat szeretett volna ajándékozni.
A legextrémebb kérések azonban az előzőeket is felülmúlták, előfordult, hogy valaki lekvárt vagy gyöngytyúkot akart főzni az apartmanban, és a hozzávalók beszerzésénél kellett asszisztálni, de volt olyan is, aki a szoba berendezésének egyes darabjait akarta megvásárolni. Egy szállóvendég az ismeretlen rokonai felkutatásához kért segítséget, más könyvelőt keresett a vendéglátón keresztül. Többen igényeltek különleges programot, például vadászaton vagy sétakocsikázáson akartak részt venni. Szexuális szolgáltatások vagy eszközök igénybevételéhez a szállásadók mintegy 3 százalékától kértek segítséget saját bevallásuk szerint.
A pénz befolyással lehet a bizarr igényekre?
A szallasadók válaszai alapján, a kisgyermekes családok vagy a fiatalok az átlaghoz képest nem jelentenek nagyon nagy problémát a vendéglátóknak, ahogy az ismert emberek sem.Utóbbiak inkább kerülik a feltűnést az utazáskor a válaszok alapján, bár olyan is volt, aki kedvezményt kért a népszerűségére hivatkozva.Külön elbánást leginkább a jól szituált magánemberek kérnek, és közülük is többnyire a nők állnak elő a kívánságokkal – a felmérésben részt vevő szállásadók háromnegyede, illetve kétharmada értett egyet ebben. Az extra szolgáltatások a vendéglátóknak többnyire pár ezer vagy néhány tízezer forintjába kerültek. A legdrágább kérés mintegy félmilliós költséget jelentett, ekkor egy Rolls-Royce-ot kellett szerezni a vendégnek hölgykísérettel.